ارسال کالا فروشگاه های زنجیره‌ای و روش های آن

امروزه، ارسال یکی از مهمترین بخش‌های تخصصی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای محسوب می‌شود. انواع کالاها برای رسیدن به مشتریان، باید به صورتی حمل شود که علاوه بر حفظ ظاهر کالا، فاسد نیز نشوند. هر کالا براساس ماهیت خود دارای روش‌های باربری خاص خود هستند. لجستیک افق آریا همراه کالا تا تحویل، با داشتن مجهزترین زنجیره تاًمین، آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی در سراسر ایران می‌باشد

"برای مطالعه بیشتر مقاله لجستیک زنجیره‌ای را مطالعه نمایید."

ارسال فروشگاه های زنجیره‌ای

در صنایع بزرگ، ارسال بار توسط شرکت‌های لجستیک مجهز به استانداردهای روز مانند خدمات لجستیک افق آریا انجام می‌شود. به این صورت که حمل کالاها با توجه به اهمیت نوع آن به وسیله کارتن، کیسه و یا بسته بندی‌های مخصوص ارسال کالا انجام می‌شود. همچنین در ارسال کالا فروشگاه زنجیره‌ای علاوه بر موارد گفته شده از بارکد جهت تطبیق کالا با فاکتور استفاده می‌شود. سپس بعد از بررسی کالا و راننده همراه آن‌ها بارگیری انجام می‌شود.

استفاده از خدمات لجستیک مانند شرکت لجستیک افق آریا با بهترین کیفیت برای ارسال کالا به فروشگاه زنجیره‌ای مزیت‌های بسیاری دارد که یکی از آن‌ها شفافیت در خدمت رسانی است. در واقع، مهمترین اصل جلب اعتماد مشتریان است. بنابراین، تحویل کالاها در زمان و مکان تعیین شده اهمیت بالایی دارد در رسیدن به این مهم. استفاده از فناوری‌ها مانند نرم افزارهای تحویل و ارسال کمک فراوانی در ایجاد چنین شفافیتی دارد. رسیدگی به کالاهای بازگشتی، گم شده و یا آسیب دیده به هر علتی علی الخصوص در ارسال کالاها به فروشگاههای زنجیره ای که حجم زیادی از کالا را دارند، باعث می‌شود تاًثیر مثبتی در ذهن مشتریان و مهمتر از آن محبوبیت برند کالا داشته باشد. بر همین اساس با کمک لجستیک معکوس می‌توان اقلام برگشتی و یا آسیب دیده را رهگیری و سریعاً با کالاهای سالم در انبارهای نزدیک محل تحویل با کمترین هزینه جایگزین نمود.

روش ارسال فروشگاه های زنجیره‌ای

برای ارسال کالاها به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بایستی به نوع کالا توجه نمود. همچنین، حجم بار بسیار مهم است. از آن جهت که اگر کالای مد نظر حجم بیشتری در ارسال به فروشگاه را اشغال کند، باید به جای وانت بار از کامیون‌های مخصوص حمل استفاده نمود. از طرفی، هزینه‌های حمل کالا در تهران با سایر شهرستان‌ها متفاوت است. در واقع باربری فروشگاه زنجیره‌ای یک حوزه تخصصی حمل بار محسوب می‌شود که، با روش‌های متعددی انجام می‌شود. با توجه به حساسیت کالا در این حوزه به خصوص ارسال مواد غذایی بایستی مطابق با اصول و روش‌های استاندارد انجام شود.

از سویی، تنوع کالا و تعدد رقبا در فروشگاه زنجیره‌ای دلیل دیگری بر اهمیت ارسال کالا فروشگاه‌های زنجیره‌ای بهصورت لجستیک است. بعد از تاًمین کالا از تولیدکنندگان ارسال باید با بسته بندی‌های مناسب با هر کالا انجام شود. سپس بسته‌ها طوری در ماشین‌های حمل بار چینش شوند که، موجب آسیب دیدگی کالا نشوند. چرا که یک ارسال با کیفیت علاوه بر رضایتمندی، افزایش مشتریان را در بر خواهد داشت.

از سویی دیگر، هنگامیکه ارسال کالا در بستر شرکت‌های لجستیک برای فروشگاه زنجیره‌ای باشد، پشتیبانی دقیقی از پروسه پاسخگویی و پیگیری ارسال تا دریافت کالا به مقصد به صورت نقطه ای و کارآمدتر انجام خواهد شد.

ارسال یخچالی فروشگاه های زنجیره‌ای

یکی از بهترین روش‌های ارسال کالا به فروشگاه زنجیره‌ای روش ارسال یخچالی است. با کمک این روش می‌توان انواع کالای فاسد شدنی به ویژه موادغذایی را با ایمنی بالایی ارسال نمود. در این روش چون از یخچال ویژه حمل کالا استفاده می‌شود، میزان تلفات مواد حمل شده کاهش یافته که مزید بر آن عمر کالاها نیز افزایش می‌یابد. همچنین تحویل و ارسال کالا مطمئن‌تر انجام خواهد شد.

سخن نهایی

ارسال کالا فروشگاه زنجیره‌ای بسیار حائز اهمیت است. به این دلیل که با بروز هر نوع مشکلی در ارسال اگر پیگیری مناسبی صورت نگیرد باعث ایجاد انواع خسارت خواهد شد. اما اگر برای ارسال کالا برای فروشگاه‌ها از خدمات لجستیک استفاده شود، می‌توان علاوه بر اطمینان از پروسه تحویل و ارسال مبتنی بر فناوری روز حمل کالا به صورت کاملا شفاف از هر مرحله اطلاع بیابید.