alt=

دریافت مرجوعی کالا

بسیاری از تامین کنندگان فروشگاه های زنجیره ای ، ارسال سفارشات شهرستان خود را از طریق موسسات حمل و نقل (باربری)انجام می دهند ،در صورتیکه برنامه ارسال این موسسات ، بر اساس تجمیع بار می باشد و این موضوع با فرایند توزیع و پخش فروشگاه های زنجیره ای کاملا مغایر بوده و مهمترین موضوع در توزیع فروشگاه های زنجیره ای مدیریت زمان و ارسال به موقع با توجه به تاریخ تحویل فروشگاه می باشدو مسئله مهمتری که یکی از دغدغه های تامین کننده محسوب می شود:

دریافت کالای مرجوعی می باشد.

مرجوعی کالا

مرجوعی کالا در چند مورد اتفاق می افتد:

۱-وجود مغایرت هنگام تحویل کالا به فروشگاه:

وجود مغایرت هنگام تحویل کالا به فروشگاه ، اعم از ( درج بارکد - رنگ کالا- نوع کالا- تاریخ تولید و انقضا- مغایرت قیمت ، تعداد کالا، معیوبی کالا و بسته بندی و…..) که در صورت بروز چنین مشکلاتی ،تیم پشتیبانی لجستیک افق آریا مغایرت را به تامین کننده اطلاع میدهد و در صورت تایید تامین کننده ،کالای مرجوعی توسط نماینده لجستیک افق آریا در شهرستان دریافت و در کمترین زمان و با مناسب ترین هزینه به انبار مرکزی تهران عودت داده میشود.

۲- مرجوعی کالا از طرف فروشگاه با هماهنگی تامین کننده : (return)

در این مورد ،فروشگاه زنجیره ای ،لیست اقلام مرجوعی را در قالب یک سند برای تامین کننده ایمیل نموده و در صورت تایید تامین کننده ، کالای مرجوعی توسط نماینده لجستیک افق آریا در شهرستان دریافت و در کمترین زمان و با مناسب ترین هزینه به انبار مرکزی تهران ارسال می گردد.