مراحل پخش فروشگاه زنجیره ای

فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله فروشگاه‌های بزرگی هستند که به دلیل تعدد و وسعت فعالیت خود بابستی حساب شده و با یک مدیریت کارآمد فعالیت داشته باشند. از سویی این فروشگاه‌ها جهت فراهم نمودن کالاهای خود با تولیدکنندگان زیادی در ارتباط هستند بنابراین، به منظور تحویل کالاهای خود با هدف فروش به مشتریان خود نیازمند یک سیستم کارآمد برای پخش می‌باشند. در این مقاله می‌خواهیم تا شما خوانندگان گرامی بیشتر را با پخش فروشگاه زنجیره‌ای آشنا نماییم.

پخش فروشگاه زنجیره‌ای

پخش فروشگاه زنجیره‌ای از اهمیت زیادی در پروسه خدمات لجستیک 4PL و بازاریابی کالاها برخوردار است. می‌توان جهت پخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای، آن‌ها را بر اساس نوع فعالیت و کالاهایی که پخش می‌نمایند، دسته‌بندی کرد. به عنوان نمونه، فروشگاه‌ زنجیره‌ای مواد خوراکی و یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوازم خانگی.

نکته مهمی که باید نسبت به آن توجه نمود این است که، در فرآیند پخش فروشگاه زنجیره‌ای تاًمین کنندگان نقش مهمی دارد. بنابراین، با ایجاد ارتباطات مؤثر با تولیدکنندگان است. این ارتباط در صورتی فراهم خواهد شد که، همکاری نزدیکی میان پخش و تولیدکنندگان باشد و این ارتباطات با مراودات مستقیم و مستمر انجام خواهد شد. بر همین اساس استفاده از نیروهای خبره و متعهد به عنوان نیروی انسانی بسیار مؤثر است.

علاوه بر این امروزه با کاربرد فناوری‌های روز در پخش فروشگاه زنجیره‌ای به شکل مثبتی تحول در پخش کالاها ایجاد شده است. در این میان، با رشد شرکت‌های ارائه دهنده خدمات لجستیک مانند لجستیک افق آریا با داشتن سیستم‌های مجهز و به روز همراه کالا تا تحویل شما مشتریان گرامی را همراهی خواهد نمود. همچنین، با رشد روزافزون خرده فروشی و نیاز به تأمین کالاها در سطوح بالاتر، پخش فروشگاه زنجیره‌ای به یکی از مهم‌ترین بخش‌های فروش در بازار است.

"همچنین مقاله حمل ونقل فروشگاه‌های زنجیره‌ای بخوانید "

مراحل پخش فروشگاه زنجیره‌ای

مانند هر بخش دیگری، پخش فروشگاه زنجیره‌ای نیز دارای مراحل ویژه برای خود است که در هر مرحله از نرم افزارهای مورد نظر برای مدیریت فرآیند استفاده می‌شود. بنابراین تمامی مراحل کاملاً قابل پشتیبانی و رهگیری است. پخش فروشگاه زنجیره‌ای اگر توسط شرکت‌های لجستیک مانند افق آریا انجام شود، در نهایت باعث افزایش در سفارش‌گیری و فروش هدفمند خواهد گردید. در ذیل به مراحل پخش در فروشگاه زنجیره ای اشاره شده است:

  • سفارش گیری: سفارش‌گیری بابد به گونه‌ای باشد که متناسب با نیازهای مشتریان باشد. یکی از وظایف شرکت لجستیک و پخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای همین است که با برقراری تعاملات سازنده میتوانند به نحو احسن سفارش گیری را براساس نیاز روز مشتریان انجام می‌دهند.
  • ارسال و حمل کالا: مرحله بعدی حمل و ارسال کالا به فروشگاه زنجیره‌ای است. اگر ارسال کالاها به نحوی باشد که توسط شرکت‌های لجستیک انجام شود هزینه ها نیز کاهش یافته و مدیریت بهینه تری بر روند حمل و نقل کالا صورت خواهد گرفت. همچنین رهگیری موقعیت کالاها به صورت آنلاین قابل مشاهده است.
  • تاًمین کالا: به هر ترتیبی که کالاها تاًمین می‌شود، این مرحله بسیار مهم است که خود شامل مدیریت اطلاعات برای فراهم نمودن کالا از تولیدکنندگان و سایر مشتریان، مدیریت لجستیک و هماهنگی های لازم و انتقال فیزیکی کالا می‌باشد.
  • تحویل کالا: کربرد روش‌های جدید تحویل کالا در شبکه زنجیره تاًمین یکی از اصلی ترین مراحل است. اینکه کالا درزمان تعیین شده با بسته بندی مناسب کالاها را به مشتریان تحویل دهند. بعد از مطابقت شماره فاکتور با بارکد روی بسته‌ها و بررسی هوشمند کالاهای دریافتی از اصول استاندارد لجستیک کالا محسوب می‌شود.
سخن آخر

پخش فروشگاه زنجیره‌ای امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است. این امر از بخش‌های لجستیک کالا است و خود دارای فرآیند چند مرحله است. با رعایت این اصول استاندارد می توان با کاهش هزینه‌ها و مدیریت بهتر میزان سود نهایی کالاها را افزایش داد.