پخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای

فروشگاه‌های زنجیره‌ای به عنوان یک نمونه از فروشگاه‌های بزرگ برای پخش کالاهای گوناگون استفاده می‌شوند. این فروشگاه‌ها برای تأمین کالاهای خود از تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان مختلف، بهره می‌گیرند و سپس با هدف فروش به مشتریان خود، اقدام به پخش کالاها می‌کنند.

پخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر اساس نوع فعالیت و کالاهایی که عرضه می‌کنند، می‌توانند دسته‌بندی شوند. به‌طور مثال، فروشگاه‌های زنجیره‌ای خوراکی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای لباس، فروشگاه‌های زنجیره‌ای الکترونیکی و غیره.

از مزایای پخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان، می‌توان به افزایش فروش کالا، کاهش هزینه‌های توزیع، افزایش نفوذ در بازار و افزایش شناخت برند اشاره کرد. از سوی دیگر، مزایای استفاده از پخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای مشتریان، ارائه کالاهای گسترده، تنوع در کالاها، قیمت مناسب تر در مقایسه با فروشگاه‌های کوچکتر و محلی، راحتی خرید و همچنین ارائه خدمات پس از فروش می‌باشد.

در نهایت، با توجه به رشد روزافزون صنعت خرده فروشی و نیاز به تأمین کالاها در سطح بزرگ، پخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای به عنوان یک شبکه تأمین گسترده، با ارائه کالاهای گسترده و با کیفیت، به یکی از مهم‌ترین کانال‌های فروش در بازار پرداختند.